مقالات مشاوره و برنامه ریزی

معرفی منابع آزمون استخدامی رادیولوژی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای

معرفی منابع آزمون استخدامی رادیولوژی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای

هر ساله آزمون استخدامی وزارت بهداشت به منظور جذب نیروی متخصص و متعهد در بخش های مختلف دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز خدمات بهداشتی درمانی؛ بخصوص بخش های تصویربرداری پزشکی برگزار می گردد.

داوطلبانی که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت اقدام میکنند معمولا بدنبال منابعی می گردند تا بتوانند با مطالعه آن ها، خود را برای حضور در عرصه رقابت آماده سازند.

آگاهی از منابع امتحانی و مطالعه منابع مورد نیاز، از عوامل موفقیت در آزمون های استخدامی محسوب می شوند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله علاوه بر اشاره به مواد عمومی و اختصاصی آزمون وزارت بهداشت، به معرفی چند منبع پیشنهادی نیز بپردازیم:

 

سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت دارای دو بخش عمومی و اختصاصی می باشند: 

منابع تخصصی رشته رادیولوژی:

مباحث سوالات تخصصی بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با رشته رادیولوژی تدوین شده اند، این منابع شامل موارد زیر می باشند:

توجه: با وجود اینکه دروسی مانند فیزیک و تکنیک MRI و فیزیک و تکنیک CT Scan و آناتومی بصورت مستقیم جزء رفرنس ها اعلام نشده اند ولی از این منابع هم سوال مطرح می شود و حتما جزء منابع مطالعاتی در نظر بگیرید.

 

منابع تخصصی رشته های کارشناسی پرتو درمانی و پزشکی هسته ای:

منابع استخدامی رشته کارشناسی پرتو درمانی

 

 

لیست دروس منابع عمومی:

منابع عمومی آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای همه داوطلبان یکسان میباشد. منابع عمومی آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی به شرح زیر میباشند:

 

مواد آزمون مباحث
معارف اسلامی احادیث ، شرک ، نبوت ، امامت ، توبه ، عدالت ، خانواده ، عفاف ، بندگی و اخلاص ، مرگ و دوزخ ، معاد ، توحید ، ترجمه و تفسیر آیات ، احکام
زبان انگلیسی عمومی معنی لغات ، گرامر ، درک مطلب
هوش و توانمندی های ذهنی استدلال و درک مطلب ، حل مسائل کیفی و جبری ، حل مسئله توسط اجسام تجسمی
ریاضی و آمار مقدماتی احتمال ، شاخص ها ، آمار ، دنباله و تصاعد ، انتگرال ، حل مسائل جبری و کسری ، معادله خط ، نامعادله ها ، مساحت ها ، لگاریتم ، حد و پیوستگی ، توابع ، ریشه یابی معادلات ، مجموعه ها ، رگرسیون
فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)  اینترنت ، ویندوز ، کلیدهای ترکیبی و میانبر ، شبکه ، ایمیل ، powerpoint ، excel ، word ، access
زبان و ادبیات فارسی قرابت معنایی ، ساختار فعل ، قواعد و دستور زبان ، آرایه ها ، معنی واژگان ، مفهوم جمله ، قالب های شعری ، ساختار جمله ، املا
اطلاعات سیاسی ، اجتماعی و قانونی جنگ ایران و عراق ، مسائل ورزشی ، انقلاب ، تاریخ اسلام و معاصر ، وصیت نامه امام ، سند چشم انداز 1404 ، تشکیلات کشور ، قانون اساسی ، تاریخ و ادبیات ، توافقات هسته ای ، جغرافیا

 

اقلیت های دینی (شامل زرتشتی ، مسیحی ، کلیمی و…) از پاسخ به سوالات معارف اسلامی معاف می باشند. بنابراین نمره نهایی این دسته از داوطلبان ، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات عمومی محاسبه می گردد.

 

چی بخونیم؟؟

برای منابع اختصاصی:

از آنجایی که در دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت نیز به منابع امتحانی مورد نیاز اشاره نشده است، در نتیجه برای منابع اختصاصی این آزمون منابع موثقی در دست نیست و معمولا جهت مطالعه دروس تخصصی، کتب و رفرنس های آموزشی دانشگاهی توصیه می شود، از این رو میتوانید از کتب تخصصی تالیف گروه آموزشی نوین رادیولوژی برای مطالعه و موفقیت در آزمون استخدامی استفاده کنید. 

 

 

برای منابع عمومی هم کتاب زیر پیشنهاد می شود:

  • کتاب آزمون های استخدامی و اطلاعات عمومی انتشارات آراه

دروس عمومی استخدامی رادیولوژی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

برای تست زنی چه منابعی استفاده کنیم؟

بهترین منابع برای تست، سوالات آزمون های استخدامی سال های گذشته و همینطور سوالات آزمون های کاردانی به کارشناسی رادیولوژی و کارشناسی ارشد می باشد؛ ما بررسی تست های زیر رو توصیه میکنیم:

  1. سوالات 6 سال آزمون ارشد رشته تصویربرداری پزشکی
  2. سوالات 10 سال آزمون ارشد رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی
  3. سوالات 6 سال آزمون ارشد رشته MRI
  4. سوالات آزمون های کاردانی به کارشناسی رشته رادیولوژی

 

کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، معمولا سه روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند پس از دریافت آن ، از ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر مطلع شوند.

توجه داشته باشید که صدور کارت ورود به جلسه به منزله تایید اطلاعات ارسالی داوطلبان نمی باشد و مدارک آن ها پس از برگزاری آزمون، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون استخدامی رادیولوژی ویدئو زیر را ببینید:

سوالات خود را در بخش نظرات و یا از طریق کانال تلگرام گروه آموزشی نوین رادیولوژی با ما در میان بگذارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *