مقالات مشاوره و برنامه ریزی

ادامه تحصیل یا اشتغال و بازار کار؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]ادامه تحصیل بدیم و ارشد و دکترای تخصص بخویم؟

یا بریم طرح و وارد بازار کار بشیم؟

در پاسخ سوالات بالا باید بگیم که کاملا به خودتون بستگی داره و شرایط خاص هر نفر برای خودش.

اینجا میخوایم در مورد ادامه تحصیل صحبت کنیم و اینکه چرا ارشد و دکترای تخصص بخونیم؟؟؟

مزایای ادامه تحصیل چیه:

1- شکل گرفتن اهداف بزرگتر در زندگی:

شاید در مقاطع پایینتر شکل گرفتن اهداف بزرگ در زندگی کمی غیرممکن به نظر برسد ولی ادامه تحصیل و ورود به دوره تحصیلات تکمیلی می تواند نگاه شما را به آینده تغییر بدهد، برای شما اهداف بزرگتری در پی داشته باشد و باعث باز شدن ابعاد بیشتری از رشته و شرایط کاری شود.

 

2- آمادگی شغلی بیشتر

طبیعی است در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی بخصوص در رشته های مرتبط؛ اطلاعات، دانش و آمادگی شغلی بیشتری نسبت به مقطع کارشناسی کسب خواهید کرد.

 

3- ایجاد فرصت های شغلی بیشتر

اگرچه افراد با مقطع کارشناسی نیز شغل و جایگاه کاری خود را دارند ولی افراد با تحصیلات بالاتر مشارکت بیشتری در مسئولیت های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی محیط کار دارند.

البته یادتون باشه ارشد پلی است برای رسیدن به مقطع دکترا و دوره تخصص؛ بنابراین نباید تنها با مقطع ارشد انتظار پیشرفت چشمگیر داشته باشید و باید تا انتهای مسیر یعنی دکتری تخصص بخونید.

 

4- افزایش درآمد

تحصیلات تکمیلی در هر رشته ای منجر به ارتقا شغلی و افزایش حقوق بخصوص در افرادی که استخدام هستند میگردد اما این به تنهایی دلیل خوبی برای ادامه تحصیل نمی باشد.

 

5- امکان انجام کار آموزشی، پژوهشی و … در کنار کار بالینی و بیمارستان

کسانی که تمایل به پیشرفت در یک رشته را دارند می توانند از این فرصت هم در جهت ارتقا خود و هم آموزش دیگران استفاده کنند و علاوه بر کار بالینی می توانند بصورت تخصصی وارد کارهای آموزشی، تحقیقاتی و … شوند.

یادتون باشه:

ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و‌ ورود به محیط دانشگاه همیشه و هرزمانی شما را جوان و سرزنده نگه میدارد، تعاملات شما را بیشتر میکند، شما را از یکنواختی زندگی و شیفت های تکراری خارج می کند.‌

 

6- پیوستن به گروه های کوچک اما بالاتر و متخصص تر

جمعیت بسیار زیادی از دانشحویان با تحصیلات کارشناسی وجود دارند؛ سعی کنید با ادامه تحصیل وارد گروه های کوچکتر و تخصصی تر شوید و همیشه جزء برترین های رشته خود باشید. 

 

7- پیشرفت شخصی
  • ارتباطات بهتر(دانشگاه محل ارتباط و تبادل اطلاعات با دیگران است)
  • فرصت بهتر جهت شناسایی توانمندی های خود(محیط دانشگاه امکان انجام انواع فعالیت های مختلف و شناخت بهتر استعدادهایتان را در اختیار شما قرار می دهد)
  • حس موفقیت(ادامه تحصیل و موفقیت راهی برای رسیدن به رضایت شخصی می باشد)

 

8- بهترین رشته خود باشید؛

ادامه تحصیل باعث می شود در رشته خود پیشرفت کنید و به تخصص بالاتر برسید و در رشته خود بهترین باشید.

رشته رادیولوژی یکی از رشته های بروز علوم پزشکی محسوب می شود که همواره در نوک پیکان پیشرفت های نوین پزشکی و تشخیصی می باشد و وجود کارشناسان ارشد و متخصص در این حوزه قطعا یکی از نیازهای علوم پزشکی خواهد بود، امیدواریم اگر توانایی لازم را دارید و علاقمند هستید در این مسیر هم باعث پیشرفت خود و هم جامعه علوم پزشکی شوید. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

🔽هیچ یک از موارد ذکر شده درست یا مطلقا اشتباه نمی باشد چه بسیار افرادی که در مقطع کارشناسی هم به اهداف بالا دست پیدا میکنند و چه بسیار افرادی که با تحصیلات تکمیلی به اهداف بالا دست پیدا نمیکنند‌

🔽مباحث بالا به طور کلی ذکر شده اند تا عده ای را از سردرگمی نجات دهند اما همیشه همه چیز به خود شما و اهدافتان بستگی دارد ‌

🔽نکته ای که مهم است این است که برای زندگیتان هدف تعیین کنید و طبق آن هدف به جلو حرکت کنید.‌‌

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator border_width=”2″][vc_column_text text_larger=”no”]برای اطلاعات بیشتر در مورد رشته های ارشد و دکترا میتونید از این صفحه دیدن کنید:[/vc_column_text][vc_btn title=”معرفی رشته های ارشد و دکتری تخصصی” style=”gradient” size=”lg” i_align=”right” i_icon_fontawesome=”fas fa-arrow-circle-left” css_animation=”slideInRight” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fnovinradiology.ir%2Fintroducing-masters-and-phd%2F”][vc_message]

سوالات خود را در بخش نظرات و یا از طریق کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام گروه آموزشی نوین رادیولوژی با ما در میان بگذارید…

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *