اخبار و مقاله

دستگاه تصویربرداری اشعه ایکس پرتابل با باتری و مانیتور بی‌سیم برای رادیوگرافی‌های اورژانسی و سرپایی

شرکت Turner Imaging Systems یک دستگاه اشعه ایکس هوشمند و قابل حمل Smart-C معرفی کرد که قابلیت استفاده در مکان‌های مختلفی مانند کلینیک های بالینی، سوییت‌های جراحی و بیمارستان‌های صحرایی یا اضطراری دارد.

دستگاه Smart-C فقط ۱۶ پاند (حدود ۷ کیلوگرم) وزن دارد و به راحتی توسط یک فرد بدون درسر و مشکلی جابه‌جا می‌شود.



دستگاه Smart-C یک سیستم کامل تصویربرداری و مستقل از هر پلتفرم و تجهیزات دیگری است. یک بازوی متحرک و مانیتور بی‌سیم دارد تا از انعطاف‌پذیری لازم در تصویربرداری برخوردار باشد.

این سیستم نیازی به کابل برای اتصال به مانیتور یا برق ندارد و مراقبت‌های بهداشتنی و اصول ایمنی را به طور کامل رعایت کرده است.

اولین دستگاه X-Ray مناسب اورژانس

گزارشی که شرکت سازنده ارایه کرده است؛ در طول یک سال بیش از ۴۷.۵ میلیون بیمار متقاضی تصویربرداری و ۳۰۰ هزار آسیب‌دیدگی ورزشی نیازمند عکس‌برداری وجود دارد که دستگاه Smart-C می‌تواند ۳۵ درصد آن‌ها را پوشش‌دهی کند.

مدیر شرکت Turner Imaging Systems می‌گوید دستگاه Smart-C باعث تغییر رویکرد و نگاه پزشکان به دستگاه‌های اشعه ایکس و تصویربرداری خواهد شد.

یکی از اهداف طراحی و تولید Smart-C، کمک به فعالیت‌های بشردوستانه است. پزشکان بدون مرز می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند و همیشه همراه خود داشته و به مردم خدمت کنند.


کلینیک های ارتوپدی سرپایی، اتاق‌های پزشکی ورزشی و درمانگاه‌های روستایی از دیگر مشتریان بالقوه این دستگاه تصویربرداری پزشکی خواهند بود. هر مکانی که امکان استقرار و راه‌اندازی سیستم‌های تصویربرداری غالبا بزرگ و سنگین را ندارد؛ می‌تواند از دستگاه اشعه ایکس قابل حمل سود ببرد.

این دستگاه هنوز توسط سازمان FDA ایالات متحده تایید نشده است ولی مراحل تولید انبوه آن آغاز شده و به‌زودی وارد بازار می‌شود. درباره قیمت این دستگاه هنوز صحبتی نشده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *